Concert Patrimonium

Vanavond gaan we naar De Oosterpoort in Groningen waar het Harmoniegezelschap Patrimonium het jaarlijkse voorjaarsconcert geeft.
En natuurlijk gaan wij daar naar toe. Ik denk, dat dochterlief zeer ontstemd zou zijn, als we niet gaan. Daarom nemen we ook nog maar 2 vrienden uit Smilde mee om te luisteren naar de muziek van dit gezelschap.
De volgende muziekstukken zullen te beluisteren zijn:

Programma:
Algona Overture – Jan Van der Roost
Panis Angelicus – Cxc3xa9sar Franck, transcr. Philip Sparke
Everest – Jacob de Haan
Fanatic Winds – Thomas Doss
Suite from Hymn of the Highlands – Philip Sparke

Start up the band – Gilbert Tinner
Something (euphoniumsolo) – arr. Naohiro Iwai
Oldies Forever – arr. Stefan Schwalgin
Bennie Goodman Memories (solo’s voor klarinet, altsax, trompet en trombone) – arr. Naohiro Iwai
The Phil Collins Collection – arr. Peter Kleine Schaars

Vooral naar het 2e nummer, “Panis Angelicus”, ben ik zeer benieuwd. Heb dat ooit zelf eens gezongen. Prachtige muziek!

De dirigent van dit orkest, Wim Stalman, is ook de dirigent van een korps hier in Smilde.
Dat korps treedt morgenavond op in “De Rank” te Smilde. Ik hoop dat ze wat publiek trekken, maar of wij er ook zullen zijn?

Gisteravond een (lange) vergadering, vanavond het concert, nou dan wil ik morgenavond wel lekker thuis blijven.

Allemaal een heel


gewenst!

5 thoughts on “Concert Patrimonium

  1. Een fijne avond Corry!!
    Gezellig zo …een avond met zn vieren weg en dan naar je dochter gaan luisteren
    Die Phil Collins Collection lijkt mij mooi!! πŸ˜€
    Ja en dan mrgenavond wxc3xa9xc3xa9r weg…Spelen ze dan hetzelfde als nu ?
    In ieder geval een fijne avond en een heel gezellig weekend
    Groeten Sophia πŸ˜€

  2. Goedemorgen Corry….En was het gezellig gisteravond ?? En dochter lief zal het wel heel leuk gevonden hebben dat jullie er waren.. Ik wens je verder een heel fijn en gezellig weekend toe! Liefs Marianne en dikke knuff van Zara! πŸ˜›

  3. Corry ik kom je even een fijn weekend wensen.Was het concert mooi gisteravond?En dan vanavavond weer.Dan kan ik me voorsellen dat je morgen lekker thuis wilt blijven.
    Groeten van Ria.

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

