Schoolmeesters

In 1991 is een boekwerkje uitgegeven met een selectie van verhaaltjes, gedichtjes, foto’s en tekeningen uit de wekelijkse verhaaltjes, die Willem van Noesel in het dialect schreef voor het Twentse Volksblad.(Willem van Noesel is een pseudoniem voor Willem Frederiks)Het boekje heet “WOTTELS”.

Omdat deze verhaaltjes (bijna) allemaal gaan over Nijverdal, mijn geboortedorp, heb ik dat boekje toen (meen ik) op mijn verjaardag cadeau gekregen. Hoewel: ik kan ook wel zelf gekocht hebben. (Mijn geheugen is niet meer wat het geweest is….)

Leuke vertelsels, voor mij heel herkenbaar, maar ook voor anderen leuk om te lezen (of aan te horen).

Hieronder volgt er xc3xa9xc3xa9n:

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

