Rare week

Vorige week donderdag was het onze beurt om bij mijn schoonmoeder op bezoek te gaan. Elke keer weer vroegen we ons af hoe we haar zouden aantreffen.Deze keer kwamen we in het verpleeghuis en hoorden van de verpleging dat moeder wat verkouden was, en dat daarover al met onze zwager gebeld was.Nou, verkouden? Ze had het stik-benauwd. Maar geen koorts.Ook geen enkele reactie naar ons toe.Als je je moeder zo ziet happen naar lucht, prakkizeer je er niet over om weer naar huis te gaan en haar zo achter te laten.Dus eventjes de stad in (Hengelo), kopje koffie drinken, wat rondkijken, maar dan toch maar weer terug naar ma.Ze was veel benauwder, heel onrustig en volgens ons had ze ook wat koorts.Zuster erbij gehaald, die belde de dokter, en toen ging het heel erg snel allemaal.Vrijdagmorgen om 6 uur is ze overleden. Zoals gemeld: 96 jaar. Wat een leeftijd!

Maar wij zullen haar geweldig missen.
De dagen dat wij bij haar op bezoek gingen noemden we “moederdag”, en dat hoeft nu dus niet meer.
En zo kan ik nog wel eventjes doorgaan.
Maar met dit logje wil ik hier afscheid van haar nemen.

DAG MOEDER!
tot ziens.

Gisteren is ze in Usselo gecremeerd…..
Verdrietige dag met toch een gouden tintje, want op xc3xa9xc3xa9n neef na (woont in Noorwegen) was de hele familie present.
Heel fijn.

8 thoughts on “Rare week

  1. Goedeavond Corry. Bij deze wil ik jullie condoleren met het verlies van jullie moeder en oma.. Heel veel sterkte gewenst.. Wij hebben oo maandag een tante van mij begraven 73 jaar maar ook erg verdrietig.. Dikke knuff van mij en Zara!

  2. Fijn Corry dat je op een mooie tijd met je moeder kan terug kijken…en ze die hoge leeftijd heeft bereikt
    Maar missen kan je ze nooit…dat is waar…en …het gemis blijft…en dat voel je de eerste tijd het sterkste…want er vallen rituelen weg he….
    Die moet je zien in te vullen
    Misschien is dit de laatste van jullie ouders?
    En dan…dan ben JIJ de oudste generatie…..
    Dat was hier ook zo toen mijn schoonvader overleed…
    Heel veel sterkte voor jullie….
    Liefs Sophia

    Ja ik kan geen korte logjes schrijven…erg he…. 😦 maar wel lief dat je dat zegt… 😀
    Slaap lekker voor straks
    Groeten Sophia 😀

  3. Het maakt niet uit hoe oud je ouders zijn als ze je ontvallen.
    Missen kan je ze nooit.
    Zelf heb ik sinds 6 jaar beide ouders niet meer en ik mis ze ook nog steeds.
    Weet je, toen ze net waren overleden zei iemand tegen mij: nu ben je geen kind meer van iemand.
    En dat deed zeer,heel zeer.omdat het een fase is in mijn leven wat werd afgesloten.
    Maar dit log heb je mooi verwoord.
    Sterkte voor nu en de komende tijd.

    Liefs van Corrie

  4. Corry
    Wat Corrie hier boven schreeef dat kreeg ik ook te horen maar het is niet waar je blijft een kind van je ouders.
    Ik wens jullie de eerste en latere tijd veel sterkte met het verwerken van dit verlies geloof mij maar dat duurt heel lang.
    Groetjes van Corry

  5. Toch fijn dat de hele familie bij elkaar was.Je zult haar natuurlijk wel missen maar 96 is ook een leeftijd om dankbaar voor te zijn maar missen kun je ze nooit hoe oud ze ook zijn.
    Ook zul je de bezoekjes aan haar missen denk ik.Veel sterkte.
    Groeten van Ria.

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

