BZN gaat met pensioen.

Bijna de hele dag heb ik de radio aan. Altijd op de regionale zender.Hoor ik zojuist, dat BZN er mee op gaat houden. Ze hangen de respectievelijke gitaren aan de wilgen, zogezegd.Nou, ze hebben de leeftijd ervoor om te stoppen.Volgens mij vreet hun beroep energie (en tijd).Maar ik vind het vreselijk jammer. Ben niet echt een fan, maar luister wel graag naar hun muziek.

Van hun eigen website plukte ik het volgende nieuwsbericht:

15 februari 2006
AFSCHEID VAN EEN LEGENDARISCHE BAND
BZN KONDIGT “THE FINAL TOUR” AAN
BZN, de succesvolste band uit de geschiedenis van de Nederlandse Top 40, houdt op te bestaan. Dit gebeurt uiteraard niet zonder afscheid te nemen van de talloze loyale fans die de band rijk is. In oktober 2006 zal een uitgebreide tournee van start gaan onder de noemer “The Final Tour”. Deze loopt door tot juni 2007.
Dit maakte bassist Jan Tuijp, als woordvoerder van BZN, vandaag bekend tijdens een speciaal georganiseerde persbijeenkomst in Volendam, waarbij de voltallige band aanwezig was.
“Een tijd geleden vertelde Jan Keizer ons dat hij het na veertig jaar welletjes vond en dat hij wilde stoppen met BZN. Wij schrokken in eerste instantie wel, maar hebben respect voor de beslissing van Jan Keizer,” aldus Jan Tuijp. “Jan heeft zich per slot van rekening veertig jaar lang in het zweet gewerkt voor BZN en hij is van buitengewoon grote waarde geweest voor de groep. In goed overleg hebben wij daarom besloten dat de volgende tour de laatste zal zijn. We zullen dan op grote schaal onze fans bedanken voor alle support die wij mochten ontvangen al die jaren”.
“Het valt niet mee om te stoppen met iets wat al veertig jaar deel uitmaakt van je dagelijks leven en daar zo mee vergroeid is. Ik liep al wat langer rond met het idee dat ik wilde stoppen en heb dat op een avond de band verteld”, aldus initiatiefnemer Jan Keizer.
BZN schrijft al meer dan veertig jaar geschiedenis in ons land en heeft een unieke positie veroverd in het vaderlandse popgebeuren. Een record aantal gouden en platina platen uit binnen en buitenland en alle denkbare awards, met als hoogtepunt de Koninklijke Onderscheiding die de band in november vorig jaar in ontvangst mocht nemen tijdens het feest ter ere van het 40-jarig jubileum, zijn het bewijs van de meer dan glansrijke carrixc3xa8re van de populaire Volendammers.

8 thoughts on “BZN gaat met pensioen.

  1. Ze zullen de schaapjes op het droge hebben hoor Corry!!
    Muziek is wel aardig maar als je een paar nummers hebt gehoord dan weet je ook hoe de rest klinkt
    Voor mij hebben ze gelijk
    Na 40 jaar is het toch echt wel genoeg
    Fijne dag nog voor jou
    Groeten Sophia πŸ˜€

  2. eerlijk gezegt..ik vind dat ze het vreselijk lang volgehouden hebben.
    Tjonge het is me een druk bestaan als artiest..ik doe het ze niet na.

    En wat heb je de lay-out van je weblog mooi aangepast Corry.

    heerlijk dat voorjaars sfeertje… πŸ˜€ πŸ˜€ πŸ˜€

  3. Ja, BZN da’s een verhaal apart. Niemand durft te beweren ‘fan’ te zijn, maar bijna iedereen vind een paar nummers van hun wel leuk πŸ˜€
    Het is hier gelukkig opgedroogd. πŸ˜€
    Voelt Johan zich al weer een beetje beter?
    Groetjes,
    D&F
    πŸ˜€

  4. Ik ben er ook fan van en vind het wel jammer
    Maar ik vind ook dat ze er de leeftijd voor hebben en lekker moeten kunnen genieten van het leven.Een hle c.d met B.Z.N. vind ik ook altijd wel veel een paar nummers is wel genoeg.
    Groeten van Ria en voor straks welterusten.

  5. Hoi Corrie
    ja het is wel jammer maar ze worden ook een beetje ouder en de gezondheid speelt bij sommige ook en rol
    carola gaat alleen verder is nog een jonge vrouw die red het alleen ook wel
    fijne vrijdag en liefs Grietje

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

