Naar Twente

Vanmiddag werd een tante van mij begraven in Goor.Ze werd 92 jaar en is “gewoon” heel rustig van ouderdom weggegleden.De neven en nichten hadden ons ook een rouwkaart gestuurd, en we zijn dus ” even” naar Twente geweest.

In feite zijn zulke begrafenissen een soort rexc3xbcnies van familieleden, die elkaar bij rouw- en trouwdagen ontmoeten.
Zo ook vanmiddag.
Na de kerkdienst gingen we naar de bergraafplaats en vandaar weer terug naar de kerkelijke gebouwen, waar koffie en broodjes geserveerd werden.
En waar gezellig gepraat werd met de diverse neven en nichten. xc3x88n met mijn eigen broer en zus en hun aanhang.

De kinderen van de overledene zitten er dan altijd een beetje triest bij, vind ik. Eigenlijk zouden ze ook wel graag even met ons willen praten, maar “dat doe je niet” op de dag dat je moeder begraven is.
Wat mij ontroert is het verdriet van de kleinkinderen.
Johan zei al eens: ” Je kunt het als opa of oma niet maken om dood te gaan”. En echt, het klopt, als je het intense verdriet van die kinderen vanmiddag zag.

Een kaarsje voor iedereen die verdriet heeft.

8 thoughts on “Naar Twente

  1. Ja….inderdaad…de begrafenissen worden reunies….is hier ook zo
    Ja en ook dat merk ik hier…t verdriet van de kleinkinderen….
    Toch ergens wat triest…maar op die leeftijd…dat is wel erg hoog he
    Nog een fijne avond en voor straks …welterusten
    Groeten Sophia ๐Ÿ˜€

  2. Wij hebben laatst een tante van 90 begraven.Zij had niemand en was ook niet getrouwd.Dan is het helemaal een reunie.Bijna alle neven en nichten waren er.Maar laten we eerlijk wezen….90 is een mooie leeftijd en als je dan ook nog altijd gezond bent geweest en nooit ziek!
    Maar dat is ons helaas niet allemaal gegeund.
    Ik wens je vandaag een fjne dag.

  3. gecondoleerd nog meis, ja het is heel triest ik merkte het ook bij mijn eigen moeder en vader mijn kinderen waren zo intens verdrietig en nog hebben ze het heel vaak over opa en oma.

    Tuurlijk mag jij ijn kaarsje meenemen hoor no problem ๐Ÿ˜€
    fijne dag
    liefs

  4. Nog gecondoleerd wel een mooie leeftijd
    Maar toch altijd te vroeg ik heb nog een tante de zuster van mijn moeder die is nu 89 jaar en heeft naar eigen zeggen nog geen zin om heen te gaan ze is de oudste van de vier maar als enige nog over mijn moeder was haar jongste zuster en is als eerste gegaan op 71 jarige leeftijd.
    Groetjes Corry

  5. Goedemiddag Corry. Jij ook even gecondoleerd met het verlies van jouw tante. En het klopt het verlies van iemand hou je altijd hoe oud ze ook zijn ..Ja dacht ga toch maar ff zeggen waarom ik er niet ben en dat is nog niet alles hoor maar dat zal ik volgende week wel een log aan wijden. Laten we eerst dit maar even op orde zien te krijgen.. Jij ook hartstikke bedankt voor jouw lieve woorden op mijn log en ik ben inderdaad hartpatixc3xabnt . Heb een paar jaar geleden een zwaar hartinfarct gehad en daarna nog een hartstilstand,maar ik ben er gelukkig nog ๐Ÿ˜› Oorzaak is nooit bekend geworden maar ze vermoeden dat ik een stollingsprobleem heb..
    Hele fijne dag verder gewenst! Liefs Marianne en dikke knuff van Zara en wat de taalfouten betreft dat valt reuze mee vond ik ..
    ๐Ÿ˜›

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

