Mantelzorger

In het blad “Even Uitademen” van het Astmafonds, afd. Noord- en Midden Drenthe zag ik een gedicht over de Mantelzorger. De dichter is onbekend.Omdat ik denk, dat er heel veel bezoekers van mijn weblog mantelzorger zijn, plaats ik dit gedicht hier even,

Mantelzorger

“Mantelzorger” is een woordje
dat een wereld in zich draagt,
en meteen al door zijn eenvoud
eigenlijk geen uitweg vraagt.
Als je ’t eigen kleed der liefde
zachtjes over and’ren spreidt,
Is de naam van “mantelzorger”
Zeker ook aan jou gewijd.

Ik bewonder zulke helden
die in onbaatzuchtigheid,
dikwijls doorgaan met hun werken
als de nacht haar schaduw spreidt.
’t Zijn de rijken voor de armen,
dragers van een kost’lijk goed,
waar je ’t wezen van erbarmen
in volkomenheid ontmoet.

Mantelzorgers, wat in stilheid
voor je naasten is gedaan,
brengt ook in je eigen leven
ongekende rijkdom aan.
Blijf maar zacht je mantel spreiden
die een medemens verwarmt,
elke weldaad die terugkeert,
liefdevol jouw hart omarmt.

Een grote bos bloemen voor alle mantelzorgers!!

2 thoughts on “Mantelzorger

  1. Goedemorgen Corry. Fijn dat je even die mensen hier via jouw log in de bloementjes zet. Zelf komt mijn schoonvader twee maal in de week op de koffie en ik doe al bijna negen jaar de was voor hem.. Nu zijn we in afwachting of hij terecht kan in het zorgcentrum. Hierover krijgen we in deze dagen bericht ..
    Ik wens jou nog een hele fijne dinsdag toe! Liefs Marianne en dikke knuff van Zara! 😛

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

