Alweer dinsdag

Inderdaad, het is al weer dinsdag in de laatste week van januari 2006.Wat gaat de tijd toch verschrikkelijk snel.Ik loop me de benen uit het lijf om hem bij te houden…………

Flauwekul natuurlijk, maar je bent echt oud voordat je het weet.

Zojuist heb ik het aanvraagformulier voor mijn pensioenuitkering ingevuld. En dan weet je, dat je xc3xa8cht al 65 jaar wordt in 2006.
Maar we zien met belangstelling uit naar de tijd die komen gaat.

En wat de toekomst ons ook brengen mag, wij gaan vol vertrouwen verder.

Gisteravond heb ik, samen met de commissieleden die zorg dragen voor het reilen en zeilen van het Verjaardagsfonds, geld geteld uit de verjaardagsbusjes.
“Heu….verjaardagsfonds?”
Nou, elk kerklid krijgt op zijn/haar verjaardag bezoek van iemand van de kerk, met het verzoek een kleine bijdrage voor de kerk in een collectebus te deponeren. Dit als blijk van dankbaarheid dat je weer een jaar ouder mag worden. Van september tot nu was de opbrengst ruim 800 euro!!
In 2005 was de totaalopbrengst > 2300 euro.
Met dit geld worden speciale projecten gefinancierd, zoals b.v. een overhead-projector, “naamborden” bij de beide kerken met o.a. de tijden van de kerkdiensten, etc.

Uiteraard krijgt men, als je ouder bent dan 75 jaar, ook bezoek van een contactpersoon, die een bloemetje komt brengen.

Dat was het even voor vandaag.
Ik wens jullie allemaal een fijne dinsdag en tot de volgende keer!!

7 thoughts on “Alweer dinsdag

  1. Hier is hetverjaardagsfonds al jaren geleden afgeschaf.Ik beheer het bloemenfonds dat genoeg geld opbrengt voor een kerkstuk in de kerk op zondag.Meestal krijgen we ook nog giften per bank en daar kan ik dan mensen die jargi zin(80 plus)en zieken een bloemetje van laten bezorgen door de pastoraatsgroep.ook krijgen we nog 500 euro van de centrale diaconie.Het kan ket ut maar er komen wel steeds mee 80 plus.Wim heeft de kerkbalans binnen en gaat vanavond geld tellen in de kerk.Ja zo blijven we bezig.Maar het zijn altijd wel dezelfde mensen die aktief zijn binnen de kerk.
    En Noorwegen is altijd nog dichterbij dan Australie.Wie weet gaan ze over een paar jaar daar nog een poosje wonen.Dan hebben we een mooi vakantieadres.
    Groeten van Ria.

  2. Hier krijgen we een envelopje en dat geld gaat dan weer naar de evangelisatie …
    Dus je hebt AOW aangevraagd…
    Moet je dat zrelf doen/
    Haha…ja als je KRIJGT dan wel natuurlijk….Krijgen ze van jou dan zijn ze vlugger he πŸ˜‰
    Fijne dag vandaag
    Verder alles met de andere adressen van Postcrossing ook gelukt ?
    Groeten Sophia πŸ˜€

  3. Spannend hxc3xa9 het pensioen.
    Wat gaat de tijd hard. Het lijkt nog maar alsof ik net 30 geworden ben, en ik ben er alweer 45.
    Help, het gaat allemaal veel te snel.
    Je vraagt of ik in dienst ben van de school. Normaal gezien wel, voor de naschoolse opvang en de opvang over de middag. Maar sedert de scheiding, alweer bijna een jaar geleden, werk ik hoofdzakelijk in dienst van de organisatie die alleenstaanden of arme mensen helpt aan een leefloon. Na dit jaar ben ik weer in orde met de papieren en kan ik weer gewoon deeltijds werken op school als opvangjuf, in dienst van school. Begrijp je ?
    Fijne avond.

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

