Kerstviering met moeder

Gisteren zijn we naar Hengelo geweest om samen met moeder de Kerstviering in Herickhave, het verpleeghuis waar moeder woont, mee te maken.Aansluitend was er een overheerlijk kerstdiner.


Exc3xa9n van de kerstbomen in het huis.


De 4 adventskaarsen werden aan het begin van de feestdienst aangestoken, terwijl er een bijpassend gedicht werd voorgedragen.


Deze bewoonster las met verve het kerstevangelie uit Lucas 2 voor.


Tijdens de dienst begeleidde Johan de te zingen liederen op het orgel.

Na de dienst gingen we met z’n allen naar de huiskamer, waar de tafels al heel feestelijk gedekt waren voor het diner.
Elke bewoner mag 1 introducxc3xa9 uitnodigen. Het was dan ook een gezellige drukte.

En heerlijk gegeten.


Wat er op het menu stond.

Het diner werd geopend met gebed en aan het eind was er een dankgebed.
Omdat het tehuis oorspronkelijk van RK origine is, zijn de meeste bewonders dan ook Rooms-Katholiek.
Er komen wel meer en meer andersdenkende bewoners.
Zo ook moeder. Ik merkte dat ze wat vreemd zat te kijken, toen het dankgebed uitgesproken werd.
Ik heb toen haar handen genomen, en met haar het Onze Vader gebeden. Ma kan niet meer praten vanwege het herseninfarct dat ze had, maar tijdens dat bidden ging ze ineens een paar regels meedoen.
Kippevel………
Tranen in de ogen……..

We hadden een hele fijne dag.

Aansluitend even bij jongste broer in Almelo geweest, want we hadden wel zin in een kopje koffie.
Lekker!!

13 thoughts on “Kerstviering met moeder

  1. Goedeavond Corry. Krijg al kippenvel bij het lezen van jouw verhaal. Heel leuk altijd dat ze iets doen voor de bewoners. Ik wens jullie verder nog hele fijne kerstdagen toe en een heel gelukkig en gezond 2006.

    Liefs Marianne en dikke knuff van Zara 😛

  2. kan me voorstellen dat dat heel ontroerend was toen je moeder een paar regels meedeed.
    gezellig hoor in het huis, mijn dochter werkt ook met bejaarden en ze proberen het altijd heel gezellig te maken.

    liefs

  3. Dat is inderdaad een fijn dagje geweest…en nog heerlijk gegeten ook!!
    Ja lekker dat je daarna nog even bij je broer een bakkie bent gaan doen
    Even napraten denk ik he
    Jij we vinden het allemaal fijn dat Cas zich een paar dagen eerder aan heeft gekondigd!!
    Z o zit je lekker nog even voor de kerst….
    Bij jukllie anders he.,…met je kleindochter…..
    Fijne avond Corry…
    groeten Sophia 😀

  4. Jullie hebben dus weer een fijne middag gehad?
    En Johan had ook een rol in het kerstgebeuren?Fijn dat jullie dat nog samen met je moeder mogen meemaken.Die dagen zijn onvergetelijk vind ik.Die bezoekjes aan de nabestaanden was iets uit onze kerk.Na de fusie was het niet gebruikelijk voor de anderen maar ik heb zonder vooraf te overleggen de traditie voortgezet.Op de vg. kerkenraadsverg.zal ik het wel meedelen.Dan kunnen ze er alsnog over discuseren of het wel nodig was.Ach soms moet je gewoon even een initiatief nemen en dan is het later een prima idee.
    Je was dus van de week weer bij ons in de buurt.Wij wonen bij het vliegveld dus aan de kant van Hengelo.
    Ik heb de boodschappen in huis dus morgen kan ik het lekker rustig aan doen en heb weer eens meer tijd voor mezelf.
    Groeten en liefs van Ria.

  5. fijn dat oma nog zo meetelt voor jullie ik zie en hoor in mijn werk wel eens andershoor
    trouwens even iets anders,fientje is niet mijn schoonmoeder hoor
    ik vindt haar gewoon een toppertje mijn eigen schoonmoeder is ietsje ouder
    liefs diana2

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

