Gebed

Dinsdagavond was er een vergadering van de kerkenraad. Bij ons is het de gewoonte, dat beurtelings de vergadering afgesloten wordt door een lid van de kerkenraad.Dat kan met een gebed, een gedicht of zomaar een stukje dat je geraakt heeft.

Degene, die dinsdag aan de beurt was, sloot maf met een gedicht dat ik ooit ergens uitgeknipt heb, omdat het mij zeer aansprak.

En vanmorgen sloot onze dominee zijn preek af met dit gedicht.
Daarom vind ik dat ik het hier best even neer kan zetten. In deze Adventtijd passend.

Het gebed dat verhoord werd

Ik vroeg om wijsheid
en het leven gaf mij problemen om op te lossen.

Ik vroeg om kracht
en het leven gaf mij moeilijkheden om me te sterken.

Ik vroeg om schoonheid
en het leven gaf mij lelijkheid om de schoonheid te waarderen.

Ik vroeg om voorspoed
en het leven gaf mij verstand en spierkracht om mee te werken.

Ik vroeg om moed
en het leven gaf mij gevaren om te overwinnen.

Ik vroeg om liefde
en het leven gaf mij mensen om te helpen.

Ik vroeg om gunsten
en het leven gaf mij kansen.

Ik kreeg niets van wat ik vroeg,
Ik ontving alles wat ik nodig had.

—————–

Het is ooit geschreven door ene Roberto Patricio Cxc3¡ceras Vidal. (Wie dat dan ook moge zijn).

9 thoughts on “Gebed

  1. Hoi Corry,
    We hebben een vreselijk weekend achter de rug hoor. Het is nog steeds onzeker hoe Fayola eruit komt. Ze heeft veel valium gehad en door alle aanvallen is ze natuurlijk dood en doodmoe. Vanavond wil ik even gaan kijken hoe het ermee is. En hopelijk is ze dan weer zover opgeknapt dat ze zelf kan drinken. Dan mag ze ook weer naar huis.
    De kinderen zijn ook verdrietig. Maar we zien wel hoe het verder gaat.
    Groetjes van ons

  2. Hallo Crry.
    Ik had dat gedicht al eens gelezen en gehoord..Het blijft atijd weer mooi.
    Zo is het leven.
    De zondag is alweer bijna voorbij dus slaap lekker voor straks,.
    Groeten van Ria.

  3. Ja….dit gedichtje ken ik…en het is zo wxc3¡xc3¡r he…..
    Mooi als je dat in dezelfde week dan een paar keer hoort…dan raakt het je extra he….
    En natuurlijk…zonder Kerstboom kan het ook best gezellig zijn hoor….
    Want met visite staat die boom echt in de weg…maar wij weten niet beter…nooit voor de 16de de boom naar binnen…..
    Fijne dag vandaag Corry…Groeten Sophia 😀

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

