Concert

Gisteravond zijn wij naar Norg geweest.
In de eeuwenoude Margarethakerk gaf het vocaal ensemble Trajecti Voces uit Utrecht een concert.
Thema van het concert was “NAVIDAD”, Spaanse kerstmuziek uit de 16e en 17e eeuw.

We hebben genoten!

Voor de pauze werd er in het latijns gezongen. Liederen uit de 16e en 17e eeuw van Spaanse componisten. Prachtig!

Na de pauze werden liederen in (oud)spaans gezongen. Ook weer uit de 16e en 17e eeuw.
Gelukkig was er een programmaboekje met tekst, en daarnaast de vertaling.
Hierdoor kon je goed volgen wat er gezongen werd.
Ook gaf de dirigent vooraf een toelichting.

A.s. vrijdag, 16 december om 20.15 uur, wordt dit programma nog gezongen in de Pieterskerk te Utrecht.

Van harte aanbevolen!!

5 thoughts on “Concert

  1. Goedemorgen Corry.. Fijn dat jullie genoten hebben. Er zijn zo voor de kerst veel conserten hxc3xa9. Ga er ook weleens heen,maar zijn niet van die fans om daar voor ver te gaan rijden..Ik wens je voor vandaag nog een hele fijne maandag toe! Liefs Marianne 😛

  2. Ha Corry
    Fijn dat jullie er van genoten hebben
    DFus t zelfde programma ook nog in Utrecht?
    Mijn man is dan jarig dus zitten wij met een huis vol…maar wij gaan woensdag al naar een zagavond!!
    Voor vandaag een fijne dag…groeten Sophia 😀

  3. Hallo Corrie,
    Via google kwam ik op jouw weblog terecht. Wat leuk om via deze weg te lezen dat je zo genoten hebt! Wij ook! Ik zing in Trajecti Voces en ik (wij) hebben met veel plezier ons kerstprogramma gezongen. (sopraan met dat rooie haar op het hoekje….) Ik kom wel vaker in dat mooie kerkje om muziek te maken: binnenkort op vrijdag 10 febr. met een klein ensemble met muziek van Palestrina en Caldara. Wij hebben vorig jaar een stichting opgericht voor dit soort activiteiten, zie de link. Ik hoop dat je komt; het wordt wel een byzonder programma. Groeten Joyce

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

