Bomen

Vandaag kom ik even terug op deze log.Ik vroeg daar naar de naam van xc3xa9xc3xa9n van de afgebeelde bomen.C. verwees mij naar een bomensite, namelijk deze.En daar vonden we hem!

Maar eerst hadden we een takje van de boom geknipt, om goed vergelijkingsmateriaal te hebben.
Je kunt niet met je pjoetertje buiten onder de boom gaan zitten.

Mooi te zien is, dat de onderzijde van de naalden blauwachtig gekleurd is.

En welke boom is het nu volgens ons zoekwerk op die bomensite?

Wij denken dat het de Oosterse hemlockspar is. Op de volgende site kun je heel veel informatie en foto’s van die boom vinden: http://www.bomengids.nl/soorten/Oosterse_hemlockspar__Tsuga_canadensis__Eastern_hemlock.html

C.: bedankt voor de link!

4 thoughts on “Bomen

  1. Dat is een leuke site joh…met hxc3xa9xc3xa9l vxc3xa9xc3xa9l foto’s!!
    Ik heb t adres even opgeslagen!!
    Ik heb ook wel eens zoiets …van … Wat is dat voor boom!
    Gert weet wel veel maar ook wel eens niet !
    Ja …inderdaad …de cursus in je woonplaats doen is beter…leer je t gelijk spreken….
    Maar ik denk dat het volgend jaar word!!
    Fijne dag voor jullie
    Groeten Sophia πŸ˜€

  2. Goedeavond Corry. En zo zie je maar weer waar het loggen goed voor kan zijn πŸ˜› πŸ˜› Ik had het niet geweten.. Verder wens ik jullie een hele fijne avond toe! Liefs Marianne en Zara! πŸ˜›

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

