Update urnplaat

Toen Johan, enkele weken geleden, bijgezet is in Hellendoorn/Nijverdal hebben we allemaal begrepen, dat de plaat gemaakt én geplaatst zou worden door de steenhouwerij. Blijkt dat dat niet zo is. Zij maken ‘em alleen maar en leveren af op de begraafplaats. De beheerder is degene die de plaat installeert. Daar zijn we nu achter gekomen. Had ik vrijdag dus de beheerder gebeld, had die mij kunnen vertellen, dat de plaat niet geplaatst was, omdat de ondergrond door het slechte weer veel te nat was.
Gisteren belde hij, dat de steen met Johan z’n naam erop, nu geplaatst is. Ook de leverancier reageerde heel netjes op mijn e-mail. Over een tijdje nog maar eens Nijverdalwaarts.
Bedankt voor jullie lieve reacties. Maar “een vrouw in de rouw” denkt niet altijd goed na. Dat blijkt dus wel.

Vandaag ga ik allerlei spullen van Johan uitzoeken want morgen komt “Het Goed” e.e.a. ophalen. Zie er erg tegenop. Maar ook hier kom ik wel weer doorheen.

9 thoughts on “Update urnplaat

  1. Ach zie je wel ‘t komt goed,sterkte vandaag lijkt mij super zwaar om alles uit te zoeken.Misschien moet je gewoon nog wat spullen bewaren,niet alles in één keer.We zeggen wel eens het zijn maar spullen,maar vaak zijn de herinneringen erbij waardevol.

    Toon zei het zo,

    En telkens weer zal ik je tegenkomen
    we zeggen veel te gauw: het is voorbij
    Hij heeft alleen je lichaam weggenomen
    niet wie je was en ook niet wat je zei.

    groetjes Dieneke.

    • @Dieneke: dankjewel voor je lieve woorden. Ik doe echt niet meteen alles weg, hoor! Maar zo tegen de winter kan ik best wel wat kleiding wegdoen. Zitten nog een paar goede jassen bij. Mogelijk kunnen die via “H et Goed” nog op een goede plek terecht komen.
      Mooi gedicht van Toon. Ik kende het wel, maar fijn het nog een weer te lezen.

  2. Fijn dat je nu weet hoe t allemaal mis is gelopen met de urnplaat .
    Ja die spullen uitzoeken is een emotioneel klusje …
    Mooi gedichtje wat ik hier las …..en fijn dat je weer anderen kunt helpen met kleding van Johan .
    Sterkte hoor Corry !!
    Gr. Sophia

  3. Wat ben je eigenlijk een sterke vrouw, dat je dat allemaal toch maar even regel. Wel fijn dat er door alle partijen zo goed gereageerd werd en dat ze er respectvol mee om gaan.
    Hoop echt dat als je de volgende keer in Nijverdal komt, je kunt zeggen : wat een mooi gedenkplekje .
    En ja het opruimen van de spullen van je geliefde is heel erg zwaar, doe het op je eigen tempo, want met alles wat er het huis uitgaat, neem je een stukje afscheid van je leven met Johan.

  4. Lieve Corry, ik hoop dat jullie bij een volgend bezoek aan Nijverdal met liefde Johan kunnen herdenken met de gedenkplaat die jullie als herinnering voor Johan hebben laten maken!…

    Wat zal het moeilijk voor je zijn Corry om afscheid van Johan zijn spullen te moeten nemen, doe het met liefdevolle herinnering aan jouw Johan Corry……
    Ik kan alleen maar zeggen dat ik in gedachten bij je ben en je heel veel kracht en sterkte toewens.
    Liefsss, Hanny

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

