Hectische tijd

Wat heb ik de laatste dagen veel gedaan

Woensdag ben ik naar de Koepelkerk gewandeld. Daar was dit jaar weer een stempelpost van de Fiets4daagse. En dan wordt er van alles georganiseerd door de z.g. koepelkerkcommissie, teneinde geld te krijgen voor het onderhoud van de kerk.
Bijbels diverse

In de kerk een tentoonstelling van bijbels, zowel oud als nieuw. Statenbijbels, Rembrandtbijbel, bijbels met zilveren sloten, enz. enz. Op de foto een kleine selectie.
plaat Bijbel

Eén van de platen uit een oude bijbel.

fietsen
Als je deelnemer bent van het fietsfeest parkeer je je fiets zomaar ergens, om een stempel op te halen.
Vanmorgen hoorde ik, dat de opbrangst meer dan 8000 euro is. Een geweldig resultaat.

Vrijdagmorgen, met hulp van een buurman, mijn alarmdingetje aangesloten. Deze tijd merk ik heel erg, dat het gezegde: “beter een goede buur, dan een verre vriend” echt waar is. Grote betrokkenheid van iedereen. Ook hier in de buurt wordt Johan gemist.

‘s Middags met dochter naar Assen, waar een nieuwe rollator gekocht is. Ik heb het gevoel, dat ik nu zo’n beetje de rolls-royce onder de rollators heb. Is echt veel lichter als de oude, heeft grotere wielen, waardoor het prettiger loopt op b.v. ongelijke wegen. Zo wonen wijzelf aan een klinkerweg, die heel schuin afloopt. Je moet midden op de weg lopen om goed op koers te blijven, wat inhoudt, dat je geregeld naar de kant van de weg moet als er een auto ofzo aankomt.
Ook gekocht: een nieuwe all-in-one printer en een andere telefoon, met 3 handsets. Kan ik ze wat beter over het huis “verdelen”.

Terwijl ik met Annette in Assen was, zijn schoon- en kleinzoon druk in de weer geweest om alvast een heleboel spullen op te ruimen. Degene, die Johan kenden, weten dat hij echt alles kon gebruiken, en niks kon wegdoen. Gevolg: veel, waar hij de waarde van inzag, maar wij absoluut niet. Er is een begin gemaakt met het sorteren van “oud ijzer”, dat volgende week weggebracht gaat worden. Ze hebben werkelijk gigantisch hun best gedaan. Geweldig!

En dan moeten er heel veel formulieren ingevuld worden, wat het nodige denkwerk vereist. En tijd, niet te vergeten. Maar ik sla me er wel doorheen, met vallen en opstaan en veel tranen, dat wel. Maar wat ben ik blij en dankbaar dat ikzelf lichamelijk zó opgeknapt ben, dat ik het allemaal redelijk vol kan houden. Tegelijkertijd ook “blij” dat Johan deze hele handel niet hoeft te doen. Een beetje een dubbel gevoel.

En wat was het gisteren drukkend warm. Heel benauwd werd ik ervan. Ben dus maar eens weer stilletjes in een hoekje gaan zitten tot het ‘s middags een dikke onweersbui gaf, waardoor de temperatuur een stuk dragelijker werd.
Dat was het even voor nu. Tot de volgende keer!

10 thoughts on “Hectische tijd

  1. Kan niet anders zeggen…. Je bent een topper! Elke keer weer verbaas je me met je doorzettingsvermogen en de stap, reuzenstad, voorwaarts die je maakt…. Terwijl je nog niet zo lang geleden zo ziek was en nauwelijks besefte dat je nog leefde.

    Doe mijn pet echt voor je af erbuiten diep!

    Xxx

  2. Kom hier voor het eerst dus verder nog niets gelezen. Maar toevallig was ik deze week in Oosterwolde een paar dagen en daar dingen we fietsen en kwamen we veel mensen van de fietsvierdaagse tegen. En nu lees ik hier bij jou er iets over.

  3. Dag Corry…..wat heb je me laten schrikken ….
    Alsnog …mijn medeleven met t overlijden van Johan …Ik heb je logjes teruggelezen ….en wist écht niet dat je weer logde . In mijn feedreader kreeg ik geen meldingen meer van jou …en dit is volgens mij een ander plekje waar je nu logt.
    Paar maaanden geleden heb ik je nog een mailtje gestuurd…omdat ik af en toe een lieve reactie van jou kreeg . Maar ik heb geen idee of dat email adres wat ik heb wel werkt . Dat is een adres met Hccnet.nl
    Lieve Corry….wil je me laten horen of het email adres juist is ? Wij zijn nu met vakantie maar dat heb je vast wel begrepen …Jou wens ik heel veel sterkte ….want dit moet heel zwaar voor je zijn . Groetjes Sophia

  4. Ook ik neem mijn petje af Corry. En de tranen laten gaan en boos zijn mag ook.
    Nog even over het kerkje van Södra Råda gamla kyrka, ik kan me voorstellen dat je er van geschrokken bent toen dat kerkje afbrandde. Op youtube vond ik nog wat filmpjes, het zag er werkelijk prachtig en heel bijzonder uit.
    Kram!

  5. Leuk zo’n fietsvierdaagse dicht bij huis dat zal een gezellige drukte geven in de buurt !

    OT. Uit het verhaaltje kreeg ik de indruk dat er iets ergs in je leven gebeurd was, dus maar even wat logjes terug gelezen. Alsnog van harte gecondoleerd met het grote verlies van je maatje .
    Extra verdrietig dat het zo kort voor jullie 50 jarig huwelijk gebeurde . Zo las ik dus ook het logje hoe je die dag doorgebracht hebt met de kinderen, héél knap om dat op te kunnen brengen al is het natuurlijk wél fijn om die dag door te brengen met de mensen die jouw verdriet begrijpen en delen.
    Je hebt nog een lange weg te gaan maar het is héél goed dat je door kunt gaan met bloggen dat kan heel veel steun geven. Sterkte!.

  6. Nou, ik had mijn petje al een tijdje af. En terecht. Het is goed voor te stellen hoezeer je Johan mist. Goed dat je bezig bent, mooi dat je dit nu al kan opbrengen. En fijn dat je weer zo bent opgeknapt. Toch het gevoel: kracht naar kruis en er wordt voor je gezorgd. Ik ben niet aangesloten bij een kerkgemeenschap maar dat zie ik hier duidelijk door de dingen heen.
    Fijn om de koepelkerk weer in beeld te zien. Toch een soort centraal punt bij jullie als ik het door de tijden heen zie.
    Corry, diep respect voor hoe je het doet. Zonder meer.

    Willem

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

