Afscheid voor altijd……en dat doet pijn.

Toch voel ik ‘em nog helemaal om mij heen. Maar even lekker knuffelen? Ho maar. Dat is een stille wens, en dat zal het ook blijven.
Donderdag een moeilijke dag, maar ook eentje met een soort gouden randje. Dankzij alle kinderen, kleinkinderen, broers, zussen, neven, nichten, buren en goede vrienden om mij heen. Tijdens de kerkdienst kwamen nog veel meer hun medeleven betuigen. En al die reacties hier op het weblog. Onbegrijpelijk, zóveel, maar zeer waardevol. Dankjewel allemaal.
Jullie hebben kunnen lezen dat wij een bijdrage vroegen voor de MS vereniging Nederland, ipv bloemen. Toch waren er wel wat bloemen. Van de gezamenlijke buren een prachtig boeket, van een buurvrouw een mooi stukje met bloemen uit haar eigen tuin. “want dat vond Johan altijd zo mooi”. En van mij en de kinderen kreeg hij een bloemstuk mee, dat nagenoeg identiek was aan het bruidsboeket, dat ik bijna 50 jaar geleden van hem kreeg.

‘t Is prachtig, zonnig weer, en daar kan ik geweldig van genieten.
Fijn weekend allemaal!

Dit is een kleurenfoto, die we kregen van de bloemist die het boeket maakte. Let wel: kleurenfotografie stond toen nog zo’n beetje in de babyschoentjes. Wij waren trots op die foto en hij stond dus heel lang in een lijstje in de kamer. Vandaar: zwaar verkleurd.

bloemstuk op kist 2013

En wat is het soms heel erg stil hier. Johan was geen geweldige prater, maar ik had hem tenminste nog om tegen aan te praten. Nu kan ik mij net zo goed stilhouden.

10 thoughts on “Afscheid voor altijd……en dat doet pijn.

  1. Mijn pa was erg onder de indruk van de dienst. Mooi spel van Annette, muziek van Johan. Waardig afscheid van een mooi mens. Fijn dat je veel mensen om je heen hebt. Goet goan.💋

  2. Lieve Corry,
    Héél veel sterkte gewenst! Dat je omringt zult zijn met iedereen die je dierbaar is en dat Johan een oogje in het zeil houd vanuit de hemel.
    liefs Dieneke.

  3. Tja meis….we waren erbij en zijn ook deze dagen in gedachten veel bij jou en je kinderen en kleinkinderen. We zijn blij en dankbaar dat we Johan mochten leren kennen! En jou natuurlijk ook!
    Johan zal niet vergeten worden, door velen niet en door ons niet, jij evenmin. \\

    Veel liefs, dikke knuffels van ons.

  4. Stilte levert geen gemis op, maar leegte wel ………. en het zal nu leeg naast je zijn.
    En ja, Corry dat zal nog een tijd pijn blijven doen, maar als ik het zo lees ……… heel veel respect voor jou, de kracht die jou woorden uitstralen………..
    Heel veel sterkte.

  5. Corry, ik leef met je mee. Het moet moeilijk zijn om die grote stilte zo te voelen. Maar het is goed te lezen dat je ook momenten van dankbaarheid en blijdschap kan toelaten. Veel sterkte de komende periode.

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

