Alweer 3 mei. Ik ben er weer!!

Drukke week achter de rug. En wat ik allemaal gedaan heb? o.a. 2 jarigen bezocht: eentje in Leek, en eentje in Nijverdal. De reis naar Nijverdal, heen en terug op één dag, is me toch best wat tegengevallen. Maar het was beregezellig. En wat ik dan zo fijn vind: alle 7 kinderen van mijn vader en moeder waren er, samen met hun resp. aanhang. Waar jongste broer en ik, de afgelopen maanden een zeer zware tijd hadden (lichamelijk), mochten wij toch weer elkaar ontmoeten. Iets om geweldig dankbaar voor te zijn.

Sinds vorige week zaterdag, word  ik niet meer gewassen door Thuiszorg. Nee, ik doe het weer helemaal zelf. Alleen onder de douche ben ik nog erg onzeker, en daarom steekt Johan de helpende hand uit.

Dinsdag ( 30 april) uitgebreid de televisiereportage gezien van abdicatie, inhuldiging en alles wat er omheen gebeurde. Ik vond het een grandioos feest!

de bocht om  kl

Rechtsaf.
Vanaf 1 mei was onze straat aan de beurt om de glasvezelkabel aan te leggen. Nou, dat hebben we geweten!!  Onze straat is heel smal, 2 auto’s kunnen elkaar amper passeren, en als dan de helft van de breedte ook nog geblokkeerd wordt, kun je geen kant uit. Voor het begin van de werkzaamheden, werden diverse auto’s bij buren gestald, die de sleuf niet aan hun kant van de straat kregen. Gelukkig maar. Je zult toch heel onverwacht weg moeten en je bent  helemaal geblokkeerd!

geblokkeerd  kl

Zo zag dat er dus uit. Veel waardering voor de bezorgers van de post, de kranten en andere drukwerken. Volgens mij hebben die halsbrekende toeren moeten maken. Maar ‘t ging allemaal goed.

richting Marijkestr  kl

Zo ziet het er dan uit (links)

kabel in sleuf kl

De kabel in de “loopgraaf”. Links zie je dat de sleuf alweer dichtgegooid wordt.

kabel bij huis  kl

En zo ligt er dan bij elk huis zo’n bundel oranje kabel, wachtend op de dingen, die gaan komen.

straat hersteld 2.jpg  kl

Vanmorgen plm 11 uur: herstelwerkzaamheden. Ieder had  zijn eigen terratorium om af te werken. Mooi gezicht zo, al die oranje jasjes.
We kunnen dus weer van en naar huis, en dat was maar goed ook, want vanmiddag moest er een echo van ‘t hart gemaakt worden in het ziekenhuis.
En ook dat is gelukt.

Nu dus helemaal klaar voor het komende weekend. Ik hoop, dat het lekker, zonnig (en warm)  weer wordt.  Allemaal prettig weekend gewenst!!

3 reacties op “Alweer 3 mei. Ik ben er weer!!

  1. Nou meid, ondanks dat het vermoeiend was enzo is het toch erg fijn, dankbaar kunnen zijn en het voelen is een zegen of niet dan?!

    Eh ja je had zo mee kunnen doen met mijn tegenstelling ;-)

    Gelukkig komt alles weer dik in orde!

    Liefs en fijn weekend.

  2. Ja dat is inderdaad een drukke week. Mooie omgeving trouwens, als je die sleuf even wegdenkt. Bosrijk. Voor mij zou daar wonen een soort vakantie betekenen want in N.H. is vrijwel geen bos.

    Fijn je weer meer zelf kan en ook dat je je broer weer hebt gezien en dat het met jullie beiden goed gaat. Het zal nog niet helemaal perfect zijn maar met dat mooie weer is het toch een beetje genieten geblazen he?

    Hartelijke groetjes

    Willem

  3. Fijn Corry dat je weer een paar verjaardagen kon meemaken en vooral met je familie en je broer die dag kon genieten van het gezellig samenzijn.
    Ja wat een toestand als er een kabel in je/de straat wordt gelegd hè….maar alles is nu weer netjes gemaakt?… leuke foto’s trouwens
    Liefsss Hanny

Ik lees graag iets van jou! Bedankt! Groet van Corry

